Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
stron: 148
rok wydania: 2008
oprawa: miękka
format: B5
SPIS TREŚCI:
Wykaz wybranych skrótów ... 5
Wstęp ... 7
I. Uwarunkowania rozwoju ochrony konsumenta żywności w Polsce ... 9
1. Prawa przysługujące konsumentowi na rynku żywności ... 9
2. Wpływ organizacji międzynarodowych na rozwój ochrony konsumenta
na rynku żywności w Polsce ... 10
3. Wpływ zmian polityczno-gospodarczych w Polsce na rozwój ochrony konsumenta ... 13
4. Wpływ prawa żywnościowego Unii Europejskiej na poziom ochrony konsumenta w Polsce ... 15
II. Zapewnienie bezpieczeństwa żywności w produkcji i dystrybucji w świetle uregulowań prawnych ... 21
1. Wybrane podstawowe defi nicje zawarte w regulacjach prawnych ... 21
2. Wymagania zawarte w regulacjach prawnych dotyczące bezpieczeństwa żywności ... 24
2.1. Ogólne wymagania dotyczące bezpieczeństwa żywności ... 24
2.2. Substancje dodatkowe dozwolone, aromaty i substancje pomagające w przetwarzaniu ... 28
2.3. Zagrożenia mogące wystąpić w żywności ... 34
2.4. Opakowania żywności ... 39
2.5. Wymagania higieniczne ... 41
2.5.1. Wymagania ogólne ... 41
2.5.2. Wymagania w odniesieniu do żywności pochodzenia zwierzęcego ... 46
2.5.3. Wymagania w stosunku do zakładów zamkniętych żywienia zbiorowego ... 48
2.6. Zatwierdzenie zakładu i wpis do rejestru ... 49
2.7. Zasady transportu i handlu prowadzonego w tymczasowych pomieszczeniach ... 51
2.8. Zasada identyfi kowalności w łańcuchu żywnościowym ... 53
2.9. Odpowiedzialność w łańcuchu żywnościowym ... 54
3. Wymagania dotyczące wprowadzania do obrotu poszczególnych rodzajów żywności ... 57
3.1. Wymagania dotyczące jakości handlowej żywności ... 57
3.2. Szczególne wymagania dotyczące środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego, suplementów diety, nowej żywności ... 59
3.3. Wymagania dotyczące innych rodzajów żywności ... 63
III. Kontrola i nadzór nad żywnością w Polsce ... 69
1. Urzędowa kontrola żywności ... 69
2. Funkcjonowanie systemu RASFF ... 76
IV. Instytucjonalna ochrona konsumentów na rynku żywności ... 79
1. Wspólnotowe i międzynarodowe instytucje oraz organizacje zajmujące się ochroną konsumenta ... 79
2. Kompetencje polskich instytucji i organizacji zajmujących się ochroną konsumentów na rynku żywności ... 83
V. Prawo konsumentów do informacji i edukacji na rynku żywności ... 89
1. Źródła informacji konsumenckiej ... 89
2. Sprzedawca żywności jako źródło informacji dla konsumenta ... 91
3. Informacje zamieszczane na opakowaniach produktów żywnościowych ... 94
4. Promocja żywności ... 107
5. Oświadczenia żywieniowe i zdrowotne ... 115
6. Nieuczciwe praktyki rynkowe ... 117
VI. Regulacje prawne związane z zakupem żywności ... 121
1. Umowa sprzedaży ... 121
2. Postępowanie reklamacyjne ... 121
VII. Regulacje prawne mogące wpłynąć na poziom zaspokojenia potrzeb żywnościowych przez polskich konsumentów ... 127
VIII. Podsumowanie ... 133
IX. Bibliografia ... 135
1. Spis piśmiennictwa ... 135
2. Wykaz wybranych aktów prawnych ... 139
X. Aneks ... 147
Szczegóły
ISBN
9788375830491
Autor
Ozimek Irena,Gutkowska Krystyna
Oprawa
br
Rok wydania
2008
Format
b5
Stron
148
Koszty dostawy
Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Kraj wysyłki:
Opinie o produkcie (0)
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.