Kategoria Drogownictwo i Mosty to miejsce dla specjalistów zajmujących się projektowaniem, budową i utrzymaniem dróg, mostów oraz innych obiektów drogowych. Znajdziesz tu publikacje poruszające różne zagadnienia związane z infrastrukturą drogową, takie jak: materiały budowlane, projektowanie dróg, systemy oznakowania, bezpieczeństwo na drodze, czy eksploatacja dróg. Dzięki naszej ofercie poszerzysz swoją wiedzę i znajdziesz rozwiązania na każdy problem związany z drogami i mostami.

Drogownictwo I Mosty.

Monitoring sensoryczny obiektówmostowych w trakcie ich eksploatacji.

Monitoring sensoryczny obiektówmostowych w trakcie ich eksploatacji.
Monitoring sensoryczny obiektówmostowych w trakcie ich eksploatacji.

Monitoring sensoryczny obiektów mostowych w trakcie ich eksploatacji

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

122,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 116,19 zł

EGZ.

Trwałość mostów stalowych.

Trwałość mostów stalowych.
Trwałość mostów stalowych.

Trwałość mostów stalowych

Obiekty mostowe, w tym te o konstrukcji stalowej, to ogromny majątek narodowy, którego powstanie wymagało dużego nakładu sił i środków. Tym samym wydaje się oczywiste, że majątek ten wymaga odpowiedniego utrzymania, wykonywania prac remontowych i zabiegów renowacyjnych oraz wzmacniania konstrukcji, aby możliwe było ich wieloletnie użytkowanie. W tym kontekście zagadnienie trwałości mostów nabiera szczególnego znaczenia. Opisywana w książce tematyka stanowi szerokie spectrum wiedzy z wielu dziedzin, które są wzajemnie ściśle związane. Dotyczy zarówno sposobu właściwego konstruowania obiektów mostowych, stosowanych technologii i używanych materiałów, jak też jakości samego procesu ich wznoszenia. Ma to też bezpośredni związek z poziomem utrzymania obiektów w trakcie ich eksploatacji, wielkością przeznaczonych nakładów finansowych na ten cel, jak również z metodami zarządzania drogową i kolejową gospodarką mostową. Książka kierowana jest przede wszystkim do projektantów i wykonawców stalowych obiektów mostowych, jak i jednostek zarządzających mostami i zajmujących się ich szeroko pojętym utrzymaniem. To cenna pozycja również dla studentów specjalności w ramach dyscypliny inżynieria lądowa i transport. .

 

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

129,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 122,86 zł

EGZ.

Wyzwania współczesnego mostownictwa.

Wyzwania współczesnego mostownictwa.
Wyzwania współczesnego mostownictwa.

Tytuł ten podsumowuje seminarium Naukowo-Techniczne, które odbyło się we Wrocławiu w dniach 23-25 listopada 2022 roku, organizowane przez Katedrę Mostów i Kolei Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej.
Wstęp:
W Polsce od ponad 20 lat intensywnie jest budowana sieć autostrad i dróg ekspresowych oraz modernizowane są układy komunikacyjne miast. Z pewnym opóźnieniem, w stosunku do inwestycji drogowych, ruszyły prace związane z unowocześnieniem linii kolejowych. Na drogowych i kolejowych liniach komunikacyjnych powstało ponad 2000 obiektów mostowych oraz kilka tuneli. W budownictwie mostowym pojawiły się nowe rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne.
Na szczególną uwagę zasługuje rozwój mostów hybrydowych stalowo-żelbetowych budowanych przy wykorzystaniu nowego typu połączeń części stalowej z betonową. Konstrukcje te są rozwijane w ramach szerokiej współpracy międzynarodowej z istotnym udziałem polskiej grupy badawczo-naukowej. Powstające w Polsce rozwiązania konstrukcyjne są dostrzegane i stosowane w wielu krajach.
Drugim ważnym obszarem badań innowacyjnych są konstrukcje kompozytowe. W Polsce wybudowano już kilkanaście prototypowych kładek dla pieszych i mostów. I w końcu tunele, najbardziej skuteczne rozwiązanie komunikacyjne chroniące środowisko naturalne.
Wraz z rozwojem nowych rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych pojawia się problem utrzymania infrastruktury technicznej w stanie zapewniającym jej bezpieczną eksploatację, a co za tym idzie nowe możliwości diagnostyczne.
Te i inne przesłani były motywacją dla Organizatorów, aby tegoroczną edycję Wrocławskich Dni Mostowych poświęcić wyzwaniom jakie stawia przed Inżynierem współczesne mostownictwo.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

84,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 80,00 zł

EGZ.

Wprowadzenie do terminologii inżynierii mostowej. An introduction to bridge engineering Terminology.

Wprowadzenie do terminologii inżynierii mostowej. An introduction to bridge engineering Terminology.
Wprowadzenie do terminologii inżynierii mostowej. An introduction to bridge engineering Terminology.

Terminologia to – zgodnie ze Słownikiem języka polskiego PWN (Warszawa, 2021) – „ogół terminów i słownictwa używanego w danej dziedzinie wiedzy, zwłaszcza nauki lub techniki”. Ten dwujęzyczny słownik adresowany jest do osób pracujących w dziedzinie inżynierii mostowej oraz posługujących się językiem polskim i angielskim. Określenia stosowane w dziedzinie inżynierii mostowej w poszczególnych krajach, a w szczególności ich definicje i interpretacje, często różnią się, co może prowadzić do niepotrzebnych nieporozumień. Zróżnicowane rozumienie poszczególnych pojęć można spotkać także w poszczególnych środowiskach działających w jednym kraju. Ujednolicona interpretacja specjalistycznych terminów jest szczególnie ważna w świetle intensywnie rozwijającej się międzynarodowej współpracy w zakresie projektowania, budowy, eksploatacji i utrzymania infrastruktury mostowej w naszym kraju, a także w obszarze międzynarodowej współpracy naukowo-badawczej. W warunkach wspólnych międzynarodowych działań powszechnie używana jest terminologia angielskojęzyczna, co zadecydowało o formie i zakresie niniejszego opracowania.
Przedstawiona propozycja obejmuje ponad tysiąc podstawowych określeń w języku polskim oraz w języku angielskim używanych w inżynierii mostowej. W odniesieniu do każdego terminu zaprezentowano krótką definicję oraz odpowiednik lub odpowiedniki w drugim języku. W przedstawionych definicjach wykorzystano przede wszystkim przepisy prawne (ustawy, normy) i inne oficjalne dokumenty (instrukcje, zalecenia itp.) związane z inżynierią mostową w Polsce, w innych krajach Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii oraz USA. W sytuacjach braku oficjalnych interpretacji prezentowanych pojęć przedstawiono definicje najpowszechniej akceptowane ‒ z uwzględnieniem także rozwiązań wypracowanych w trakcie międzynarodowych projektów naukowo-badawczych. Zestawienie wykorzystywanych źródeł zamieszczono na końcu opracowania.
Zaprezentowane krótkie definicje pojęć nie mogą, oczywiście, precyzyjnie przedstawić specjalistycznych, często bardzo złożonych terminów, a głównie mają pomagać w znalezieniu właściwego odpowiednika w drugim języku. W niektórych przypadkach jedno określenie ma więcej niż jedno znaczenie – w takich sytuacjach przedstawiono podstawowe interpretacje związane z inżynierią mostową.
Opracowanie jest adresowane do zagranicznych studentów coraz liczniej kształcących się na naszych uczelniach oraz polskich studentów odbywających studia poza granicami kraju. Adresatami opracowania są także osoby uczestniczące w różnych formach międzynarodowej współpracy w dziedzinie inżynierii mostowej w naszym kraju oraz polscy specjaliści zaangażowani we współpracę poza krajem, w szczególności osoby rozpoczynające taką działalność.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

42,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 40,00 zł

EGZ.

Trwałość zmęczeniowa mieszanek mineralno-asfaltowych stosowanych w nawierzchniach drogowych.

Trwałość zmęczeniowa mieszanek mineralno-asfaltowych stosowanych w nawierzchniach drogowych.
Trwałość zmęczeniowa mieszanek mineralno-asfaltowych stosowanych w nawierzchniach drogowych.

monografia dotyczy problematyki zmęczenia i pękania mieszanek mineralno-asfaltowych. Stosując badanie zmęczeniowe w warunkach kontrolowanego odkształcenia, zaprezentowano zależności prędkości propagacji pęknięć w różnych temperaturach. Omówiono metodę identyfikacji parametrów opisujących kinetykę pękania. Analiza zmian strukturalnych, z uwzględnieniem procesów energetycznych zachodzących w trakcie badania, pozwoliła opracować kryteria zmęczeniowe dla próbek z karbami i bez karbów. Przeanalizowano również powstawanie makropęknięć w zależności od zmiany modułu sztywności oraz zmian energetycznych zachodzących w procesie zmęczeniowym. Stwierdzono, że opis trwałości zmęczeniowej uwzględniający procesy energetyczne jest skuteczny ze względu na specyfikę mieszanek mineralno-asfaltowych. Przeprowadzoną identyfikację parametrów lepkosprężystych modelu Burgersa w badaniu dynamicznym wykorzystano w opracowanych modelach badania i określono wymagane współczynniki do opisu procesu pękania. Na podstawie opracowanego modelu mikrostrukturalnego wyznaczono współczynniki progowe, a na podstawie badania zginania parametry krytyczne pękania. Szczególną uwagę zwrócono na zjawisko pękania zachodzące w nawierzchniach drogowych. Na podstawie opracowanego modelu nawierzchni ze szczelinami przeprowadzono ocenę rozwoju mikropęknięć i makropęknięć z uwzględnieniem różnej grubości warstw nawierzchni drogowej. Przeanalizowano powstawanie klasycznych pęknięć „z dołu do góry” oraz „z góry do dołu”, wskazując na mechanizm uwarunkowany sposobem obciążenia nawierzchni.

Książka jest przeznaczona zarówno dla osób zajmujących się badaniami i analizami zmęczeniowymi nawierzchni drogowych (w zakresie doświadczalnym i teoretycznym), jak i projektantów, wykonawców, doktorantów, studentów oraz pracowników naukowych specjalności drogowej.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

48,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 45,71 zł

EGZ.

Wzmacnianie podłoża w gruntach zapadowych i nienasyconych.

Wzmacnianie podłoża w gruntach zapadowych i nienasyconych.
Wzmacnianie podłoża w gruntach zapadowych i nienasyconych.

Wzmacnianie podłoża w gruntach zapadowych i nienasyconych przedstawiono metody wyznaczania zmian podciśnienia wody w porach gruntu oraz opisano wpływ wilgotności na zmianę cech fizycznych i wytrzymałościowych podłoża. Podjęto zagadnienia dotyczące zabezpieczenia podłoża zapadowego za pomocą wielowarstwowych kolumn gruntowych oraz materiału wzmocnionego włóknami, a także podano przykłady fundamentu pośredniego obciążonego siłami pionowymi i poziomymi oraz fundamentu palowego współpracującego z oczepem. Analizowane w pracy technologie udokumentowano przykładami realizacji. Ze względu na znaczne niepewności, jakimi obarczony jest opis materiałów geotechnicznych, wprowadzono analizę niezawodnościową jako element rozwiązania oraz wnioskowania.

Książka może być przydatna nie tylko dla geotechników, lecz także dla innych osób zainteresowanych tematyką wzmacniania podłoża zapadowego metodami o małej energochłonności, niewymagającymi zaawansowanego sprzętu technicznego.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

48,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 45,71 zł

EGZ.

Ekologiczne obiekty gruntowo-powłokowe w budownictwie komunik

Ekologiczne obiekty gruntowo-powłokowe w budownictwie komunik
Ekologiczne obiekty gruntowo-powłokowe w budownictwie komunik

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

42,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 40,00 zł

EGZ.

Obiekty mostowe na terenach z deform.się podłoż.w świet.kinem

Obiekty mostowe na terenach z deform.się podłoż.w świet.kinem
Obiekty mostowe na terenach z deform.się podłoż.w świet.kinem

W monografii przedstawiono niestosowany dotychczas wektorowy opis kinematyki brył mostów położonych na terenach z deformującym się podłożem. Ten w pełni przestrzenny model pozwala na jednoznaczne określanie zakresu swobody przemieszczeń spowodowanych ruchami terenu, których źródło może być dowolne, ale w warunkach polskich dotyczy głównie eksploatacji górniczej. Razem z wiedzą na temat identyfikacji zagrożeń i rodzajów uszkodzeń obiektów narażonych na takie wpływy oraz na temat sposobów ich zabezpieczania i monitorowania daje on kompleksowe podejście do ochrony konstrukcji mostowych zlokalizowanych w obszarach wykazujących się odkształcalnością podłoża.

Dostępność: brak towaru

Cena:

31,50 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 30,00 zł

Modelowanie efektów niesprężystych w nawierzchniach asfaltowych. Opis konstytutywny i symulacje numeryczne.

Modelowanie efektów niesprężystych w nawierzchniach asfaltowych. Opis konstytutywny i symulacje numeryczne.
Modelowanie efektów niesprężystych w nawierzchniach asfaltowych. Opis konstytutywny i symulacje numeryczne.

Treść monografii zawarto w ośmiu rozdziałach, a jej zakres obejmuje zagadnienia formułowania relacji konstytutywnych materiałów warstw konstrukcyjnych nawierzchni drogowych oraz prezentację ich wykorzystania w symulacjach numerycznych. W opracowaniu uwzględniono niesprężyste własności mieszanek mineralno-asfaltowych, poprzez zastosowanie modeli konstytutywnych sformułowanych w ramach fenomenologicznej teorii sprężysto-lepkoplastyczności.
 
Symulacje przeprowadzono z wykorzystaniem modeli zaproponowanych i zaimplementowanych przez autorów w systemie metody elementów skończonych Abaqus. Badano układy wielowarstwowe odwzorowujące podatne rozwiązania konstrukcyjne stosowane w budownictwie drogowym. Kluczowym zagadnieniem był dobór odpowiednich relacji konstytutywnych definiujących odpowiedź konstrukcji poddanej działaniu obciążeń komunikacyjnych i środowiskowych.
 
Powszechnie stosowany model sprężysty nie pozwala w pełni uwzględnić wpływu temperatury, czasu oraz intensywności obciążenia na zjawiska zachodzące w nawierzchni podatnej.
 
Przedstawiony w pracy sposób modelowania, uwzględniający oddziaływania dynamiczne, parametry reologiczne oraz ich zmienność wraz z temperaturą, jest bardziej uniwersalny.
 
Istotnym zagadnieniem podjętym w pracy jest również problematyka doboru parametrów (stałych materiałowych) występujących w relacjach konstytutywnych. Rozwiązanie tego złożonego zagadnienia wymaga wyników badań laboratoryjnych, ale jest też możliwe dzięki umiejętnemu wykorzystaniu danych dostępnych w literaturze. W pracy posłużono się w tym celu autorskim oprogramowaniem, w którym zaimplementowano algorytmy optymalizacyjne dopasowania krzywych reprezentujących charakterystyki teoretyczne modeli konstytutywnych do wyników badań. Poniżej zaprezentowano szczegółowo układ monografii.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

36,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 34,29 zł

EGZ.

Bezpieczeństwo budowli mostowych.

Bezpieczeństwo budowli mostowych.
Bezpieczeństwo budowli mostowych.

Tytuł ten podsumowuje seminarium Naukowo-Techniczne, które odbyło się we Wrocławiu w dniach 24-26 listopada 2021 roku, organizowane przez Katedrę Mostów i Kolei Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej.
Wstęp:
W ostatnich latach zdarzyło się na świecie kilka głośnych katastrof mostów eksploatowanych często od kilkudziesięciu lat. W wyniku tych katastrof zginęło kilkadziesiąt osób. Te tragiczne zdarzenia zwróciły uwagę wielu rządów na problem właściwego utrzymania bądź jego braku, istniejącej infrastruktury komunikacyjnej. Problem ten dotyczy również naszego kraju, gdyż w ostatnich latach zanotowaliśmy kilka spektakularnych awarii mostów, które miały miejsce już po kilku latach od oddania obiektu do użytku. Jest to niepokojący sygnał, gdyż świadczy on o niewystarczającej kontroli projektów kierowanych do realizacji oraz niedostatecznej jakości wykonywanych prac budowlanych.
Problem utrzymania i bezpiecznej eksploatacji obiektów mostowych będzie w Polsce narastał, albowiem na sieci linii kolejowych są użytkowane liczne mosty będące w eksploatacji już ponad 100 lat. Również na sieci drogowej liczba mostów o znacznym zużyciu jest liczna. Na przykład we Wrocławiu prawie wszystkie mosty położone w centrum miasta mają ponad 100 lat.
Dlatego 16. edycję Seminarium Wrocławskie Dni Mostowe poświęciliśmy problematyce poprawy bezpieczeństwa eksploatacji obiektów mostowych.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

63,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 60,00 zł

EGZ.

Katastrofy mostów. Historia i teraźniejszość.

Katastrofy mostów. Historia i teraźniejszość.
Katastrofy mostów. Historia i teraźniejszość.

Ta monografi a jest znacznie rozszerzoną i w wielu fragmentach napisaną od nowa wersją referatu o tym samym tytule, który został przygotowany na tradycyjne już Wrocławskie Dni Mostowe, planowane na listopad 2020 roku. Niestety, wobec znanych ograniczeń związanych z pandemią, zostały one przełożone na rok 2021. Wtedy – tradycyjnie już – niniejsza pozycja wydawnicza trafi zapewne do rąk uczestników tego spotkania. Miejmy nadzieję, że tak będzie. Niezależnie jednak od tego, czy okoliczności na to pozwolą, czy też nie, będzie ona i tak dostępna na polskim rynku księgarskim dla zainteresowanych tematyką mostową i stanie się – tak pozwolę sobie przypuszczać – lekturą wielu zainteresowanych jej tematem czytelników.
A tematyka katastrof mostowych jest ważna i pouczająca przed wszystkim dlatego, że mimo ich często tragicznych skutków w postaci ofiar śmiertelnych i rannych, oraz szkód materialnych, paradoksalnie katastrofy te służą rozwojowi wiedzy mostowej. Ich analiza umożliwia bowiem eliminację błędnych rozwiązań materiałowych lub konstrukcyjnych oraz uczy ogromnej odpowiedzialności projektantów, budowniczych, służby utrzymaniowe i użytkowników obiektów mostowych. Jest to niezwykle istotne, ponieważ większość tych nieszczęśliwych zdarzeń ma swoje źródła w błędach ludzkich.
Monografia jest pierwszą tak obszerną krajową pozycją poświęconą różnym aspektom katastrof mostowych – historycznym i współczesnym. Mimo iż autor starał się zachować jak najwięcej staranności w jej opracowaniu, to jednak ma ona pewne luki, które wynikają głównie z niedostępności dostatecznie szczegółowych danych lub nieumiejętności dotarcia do nich. Autor liczy w tym zakresie na pomoc czytelników, których prosi o nadsyłanie bezpośrednio do niego lub do Dolnośląskiego Wydawnictwa Edukacyjnego ewentualnych uzupełnień lub sprostowań.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

39,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 38,00 zł

EGZ.

Nawierzchnie drogowe. Preskrypt

Nawierzchnie drogowe. Preskrypt
Nawierzchnie drogowe. Preskrypt

Preskrypt ― publikacja na prawach rękopisu
 

Preskrypt zawiera przegląd konstrukcji nawierzchni drogowych. Omówiono także zasady projektowania nawierzchni oraz metody ich diagnostyki i wzmacniania. Publikacja jest przeznaczona dla studentów specjalizujących się w budownictwie drogowym na różnych uczelniach.

Dostępność: brak towaru

Cena:

25,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 23,81 zł

Badania mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych

Badania mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych
Badania mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych

Konstrukcje gruntowo-powłokowe jako obiekty komunikacyjne w wyglądzie i sposobie użytkowania są podobne do klasycznych mostów sklepionych. W przypadku powłok z blach falistych o kształcie skrzynkowym obiekty te nawiązują zasadami pracy do mostów zintegrowanych. Jednak statyka tych obiektów różni się od klasycznych mostów z uwagi na zasadniczy element konstrukcyjny - zasypkę gruntową i jej oddziaływanie
na wiotką powłokę. Zasadnicza część książki poświęcona jest powłokom z blach falistych, ale w wielu przykładach pokazano analogię ich budowy i statyki do obiektów wykonanych z prefabrykatów betonowych. W pracy analizuje się problem monitoringu i analizy deformacji konstrukcji gruntowo-powłokowych o dużych rozpiętościach jako obiektów komunikacyjnych.
W monografi i przedstawiono wiele wyników badań obiektów o przeznaczeniu komunikacyjnym, a przede wszystkim technik przetwarzania danych stosowanych w mechanice budowli. Podano zatem sposoby określania sił wewnętrznych na podstawie pomiarów geodezyjnych. W odwrotnym ujęciu na podstawie pomiarów tensometrycznych można analizować deformację powłoki, a więc określać jej przemieszczenia. W konstrukcjach tego rodzaju ważne jest modelowanie oddziaływania kontaktowego pomiędzy powłoką a zasypką gruntową. Wyniki tych analiz mogą być przydatne do tworzenia numerycznych modeli 3D z implementacją programów MES. W monografi i wskazano na możliwości znacznego upraszczania odwzorowania obiektu, czyli geometrii 3D, do modelu 2D, ale z wykorzystaniem danych pomiarowych.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

42,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 40,00 zł

EGZ.

Analizy i projektowanie konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych

Analizy i projektowanie konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych
Analizy i projektowanie konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych

Poradnik wyjaśniający zasady weryfikacji obliczeń zawartych w nowym katalogu typowych konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych z 2013 roku dostosowanym do współczesnych technologii i materiałów, zwiększonego obciążenia dróg przez ruch drogowy, zmienionych sposobów wzmacniania podłoża, recyklingu materiałów drogowych, ujednoliconego nazewnictwa warstw konstrukcji nawierzchni oraz nowych metod obliczeń konstrukcji nawierzchni. W książce zawarto również porównanie katalogów typowych nawierzchni z Austrii, Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii z katalogiem polskim.
Odbiorcy: inżynierowie-projektanci dróg, pracownicy służb utrzymania dróg oraz studenci wydziałów inżynierii lądowej wyższych uczelni o specjalności budowa i utrzymanie dróg.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

98,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 93,33 zł

EGZ.

Mosty zespolone stalowo-betonowe. Zasady projektowania PN-EN 1994-2.

Mosty zespolone stalowo-betonowe. Zasady projektowania PN-EN 1994-2.
Mosty zespolone stalowo-betonowe. Zasady projektowania PN-EN 1994-2.

Poradnik poświęcony zasadom projektowania popularnych w Polsce mostów zespolonych stalowo-betonowych według nowej normy PN-EN 1994-2. Opisano w nim podstawowe pojęcia i oznaczenia, metody budowy mostów zespolonych, rodzaje materiałów i ich własności, ogólne zasady projektowania tych mostów, metody określania przekroju zespolonego, wpływ oddziaływań termicznych oraz reologicznych na siły wewnętrzne i przemieszczenia, stany graniczne nośności przekroju poprzecznego, stateczność, nośność zespolenia, stany graniczne użytkowalności, wymagania konstrukcyjne, sprawdzanie nośności istniejących mostów o dźwigarach zespolonych oraz przęsła z belek stalowych obetonowanych. Podstawowymi zaletami poradnika są konkretne wytyczne dotyczące projektowania i przykłady obliczeniowe analizowanych konstrukcji (w normie podano jedynie ogólne wytyczne).
Odbiorcy: inżynierowie-projektanci mostów, inżynierowie nadzoru mostowego i pracownicy służb utrzymania mostów oraz studenci wydziałów inżynierii lądowej wyższych uczelni technicznych o specjalności budowa i utrzymanie mostów.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

89,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 84,76 zł

egz.

Mosty podwieszone i wiszące DWE

Mosty podwieszone i wiszące DWE
Mosty podwieszone i wiszące DWE

Wrocławskie Dni Mostowe
Mosty podwieszone i wiszące
Seminarium pod patronatem JM Rektora Politechniki Wrocławskiej prof. dr hab. inż. Tadeusza Lutego, Dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad mgr inż. Edwarda Gajerskiego, Przewodniczacego Związku Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej prof. dr hab. inż. Wojciecvha Radomskiego.

Dostępność: Dostęny

Cena:

52,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 49,52 zł

EGZ.
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl